Remigiusz Mróz "Kasacja"

10:00


OPIS KSIĄŻKI

Manipulacje, intrygi i bezwzględny, ale też fascynujący prawniczy świat...
Syn biznesmena zostaje oskarżony o zabicie dwóch osób. Sprawa wydaje się oczywista. Potencjalny winowajca spędza bowiem 10 dni zamknięty w swoim mieszkaniu w towarzystwie ciał zamordowanych osób.
Sprawę prowadzi Joanna Chyłka, pracująca dla bezwzględnej, warszawskiej korporacji. Nieprzebierająca w środkach prawniczka, która zrobi wszystko, by odnieść zwycięstwo w batalii sądowej. Pomaga jej młody, zafascynowany przełożoną, aplikant Kordian Oryński. Czy jednak wspólnie zdołają doprowadzić sprawę do szczęśliwego finału?
Tymczasem ich klient zdaje się prowadzić własną grę, której reguły zna tylko on sam. Nie przyznaje się do winy, ale też nie zaprzecza, że jest mordercą. 
Dwoje prawników zostaje wciągniętych w wir manipulacji, który sięga dalej, niż mogliby przypuszczać. 

Kasacja to pierwszy thriller prawniczy, który miałam przyjemność przeczytać. Była to również pierwsza przeczytana przeze mnie powieść Remigiusza Mroza, ale już nie mogę się doczekać, kiedy będę miała okazję poznać kolejne historie, które wyszły spod pióra tego pana.


Jak wynika z opisu, sprawa początkowo wydaje się prosta i oczywista. Jednak gdyby naprawdę tak było, to nie dostalibyśmy prawie 500 stronicowej powieści, czyż nie?

Dwie osoby zostały brutalnie zamordowane. 10 dni później ich ciała zostają odnalezione w mieszkaniu podejrzanego. A raczej to, co z nich zostało. Wolę nie wdawać się w szczegóły, zwłaszcza, że dopiero co zjadłam obiad. Wracając do tematu: potencjalny morderca otwiera drzwi policjantom i jak gdyby nigdy nic zaprasza ich do przesiąkniętego krwią i smrodem gnijących ciał mieszkania. Sprawą zajmuje się stara wyjadaczka Joanna Chyłka, która dostaje pod swoje skrzydła młodego aplikanta Kordiana Oryńskiego. Szybko wplątują się w wydarzenia, o których każdy normalny człowiek wolałby nie wiedzieć. Oczywiście nasi bohaterowie nie należą do tego typu ludzi. Ich wrodzona ciekawość i pragnienie wymierzenia sprawiedliwości sprowadzają na nich coraz większe kłopoty...

Cała sprawa zostaje wyjaśniona dopiero na sam koniec powieści, za co należą się ogromne brawa autorowi. Kiedy myślałam, że wszystko zostało już wyjaśnione, okazało się, że prawda jest zupełnie inna. Nikt nie mógł spodziewać się takiego obrotu spraw. Zwłaszcza bohaterowie tej intrygującej historii. Jest to naprawdę świetna książka. Dobrze obmyślana i zaplanowana. Wszystko zostało zapięte na ostatni guzik. Szczerze mówiąc nie spodziewałam się tego po polskim autorze, ale byłam bardzo mile zaskoczona. Przez wszystkie 496 stron powieść wręcz emanowała autentycznością. Uwielbiam to w książkach. Taka historia naprawdę mogłaby się wydarzyć, nawet w Polsce. Postacie były prawdziwe, ludzkie, dzięki czemu bardzo szybko zyskały moją sympatię. Ich pomyłki, emocje, słowa - wszystko pasowało do siebie idealnie. Jestem po prostu zachwycona tą książką i gorąco ją Wam polecam! Nawet jeśli wolicie fantastykę czy romans, to przyjemnie jest czasem sięgnąć po coś z zupełnie innej półki, bo naprawdę można trafić na miłe zaskoczenie. :)

INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
Wydawnictwo    Czwarta Strona
Data wydania     18 luty 2015
Ilość stron    496

OCENA: 9/10


P.S. Na koniec mały spam społecznościowy ;)
  • Mój ask.fm, na którym możecie zadawać mi pytania nie tylko na temat książek ^^
  • Mój książkowy instagram 
  • Oraz moja biblioteczka
Chciałabym bardzo podziękować za 40 obserwatorów i 2000 wyświetleń! Gdybym miała jakieś książki do rozdania, to z chęcią zrobiłabym z tej okazji konkurs... No cóż, może kiedyś. ^^

You Might Also Like

14 komentarze

  1. Nie jestem zainteresowana tą powieścią. Mam wrażenie, że czymś mnie... odrzuca. I z pewnością nie jest to mieszkanie wypełnione zapachem trupa. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z każdą recenzją jeszcze bardziej chcę przeczytać tę książkę. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że gdyby ta książka została wydana w USA, to byłaby światowym bestsellerem ;) Uwielbiam Remigiusza Mroza.

    GALERIA KSIĄŻEK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno, ale nasi wspaniali autorzy piszą po polsku, a nie po angielsku, więc grono ich odbiorców jest znacznie mniejsze. :(

      Usuń
  4. Jakoś taki "prawniczy świat" wcale mnie nie pociąga. To najbardziej nie może przekonać mnie do książki, bo poza tym zapowiada się nawet fajnie, co wynika z twojej recenzji. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie lubię takich klimatów, ale kupiłam tę książkę niedługo po premierze, bo wszyscy ją zachwalali, no i do tego szukałam chwilowej odskoczni od fantastyki i nie zawiodłam się. Warto czasami chociaż spróbować przeczytać coś z zupełnie innego świata ;)

      Usuń
  5. Nie czytałam jeszcze nic Remigiusza Mroza,ale widzę że muszę to szybko zmienić.Strasznie zaciekawiłaś mnie swoją recenzją :D
    http://karmeloweczytadla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasacja jest pierwszą przeczytaną przeze mnie książką Remigiusza Mroza, ale ma jeszcze kilka innych świetnych powieści, za które muszę się jak najszybciej zabrać. :D

      Usuń
  6. Uwielbiam Remigiusza Mroza, chociaż Kasacja nie należy do moich ulubionych powieści autora ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie czytałam jego pozostałych książek, więc nie mam porównania ;)

      Usuń
  7. Wszędzie gdzie zaglądam to jest o tym autorze, a skoro każdy mówi, że jest on taki wspaniały to wypadałoby się za niego zabrać. Lubie twoje recenzje, szczególnie dlatego, że nie ma w nich żadnego spoilera, a i tak można się czegoś dowiedzieć. :)

    http://czytadelnia-joan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam nadzieję, że ta książka zostanie przetłumaczona na inne języki, by inni poznali się na twórczości Polaka :)
    Fluff

    OdpowiedzUsuń

Najpopularniejsze